dilluns, 10 de desembre del 2007

Aventures de Pinguins

Així és, després d'haver-me comprat un disc dur nou (per fi, ara ja 870GB en total), em vaig decidir a fer el salt i desinstalar Windows XP.
I et preguntaràs... realment et vas atrevir a funcionar només amb linux? doncs sí, amb Kubuntu més concretament.

A part de fer-ho per ser més o menys friki (el test anterior així ho revela), també ho vaig fer perquè, sobre el paper, el futur passa per linux.
Cert és que tots tenim Windows en els nostres pc's... però quants el tenim de forma legal?
No és que em preocupi molt el tema de la legalitat, ni tingui por de que em posin una multa, o paranoies semblants. És més bàsic. Perquè he de pagar (o ser il·legal) per un Sistema Operatiu (Windows) quan en puc tenir un altre totalment gratis i que em permet fer les mateixes coses (Linux) ??

No puc (ni vull) negar, que hi ha certes aplicacions tipus AutoCAD, o Jocs, que no tenen versió Linux i per tant no fan possible la migració a aquests sistemes, però si totes les empreses veuen que cada cop hi ha més usuaris Linux, acabaran per llençar els seus productes també per Linux. Cadascú que faci autocrítica, però jo vaig veure que en un 90 o 95% del temps que estic davant del PC només faig que escoltar música, veure pel·lícules (o series), Messenger, Gtalk, eMule, BitTorrent, Word, Excel i PDF. I tot això ho puc fer de forma gratuita i legal a Linux.

De moment l'administració pública ha fet càlculs i ha vist com clarament li surt mes a compte passar-se a Linux (amb tot el que això comporta: formació, suport, etc...) que no pas pagar les milers de llicències de Windows (una llicència per PC).

De moment el meu primer intent no ha sortit massa bé, però espero fer un segon intent d'aquí pocs dies. Sé que Linux no és de masses, però crec que cada cop s'hi acosta més i el seu moment de gloria no trigarà en arribar ;)

Salut!

4 comentaris:

Quim ha dit...

Doncs jo que ja havia fet el mateix que tu ahir em vaig carregar l'"X-server" del meu kubuntu... snif...(és a dir, l'entorn gràfic, per entendre'ns, per aquell que no són del "mundillu") Aviam si aquest 93% es nota i m'ajudes a solucionar-ho per conola... xDD

Salut!

I felicitats per l'estrena del blog ;-). Tot i que aquesta plantilla de disseny em sona... jeje

Unknown ha dit...

lol

Aposto que no arribaràs a fi d'any sense Windows. FIJO.

Badmotorfinger ha dit...

NERDIE!!!

Et fas un blog i no ho dius, mangurrià!! Tindrem aquí les apassionants aventures de Bobby y su 93??? Què contaràs demà, la dramàtica situació de quan se t'acaben les piles del ratolí inalàmbric? Surt una nova generació de processadors al mercat? C++ vs Java? ah, cada dia és una sorpresa en la vida d'un nerdie!

Res, que m'alegra llegir batalletes, potser acabi imitant-te i tot. Que duri el blog, si senyor!

PD: apostaria contra la dita del marc, però no ho vei clar del tot. hmmm...

BoB ha dit...

Ostres!!
3 comentaris. Fa ilusió la veritat.
quim, jo també em vaig carregar l'X-server, però no vaig tenir les ganes per buscar informació sobre com solcuionar-ho. Jo vaig optar per formatejar. Però en principi la teoria diu que obrint en un editor de text en mode consola el fitxer de configuració de l'x-server i desfent les modificacions que vas fer hauria de funcionar. De totes maneres sempre pots provar de fer un "startx" que és la manera de passar de mode consola a mode gràfic.

marc, temporalment he tornat a windows xp, així que d'alguna manera, hauríes guanyat l'aposta, però també et dic que ara quan acabi de respondre ho torno a intentar.

arenow, nerdie blog sòna molt dur xDD però suposo que és la realitat. És possible que per aqui surtin les aventures del 93 però si vull mantenir un mínim de visites i comentaris tampoc m'interessa massa... xDD ja saps
Si t'animes, fes-ho saber ;)

I així en general, vaig tornar instalar linux, espero que la següent entrada al blog sigui desde el sistema del pingüí.